i Syria Awareness : Sekalung Penghargaan, Sebuah Keprihatinan ~ Kelab Al-Azhar Members KUIS

Thursday 9 January 2014

Syria Awareness : Sekalung Penghargaan, Sebuah Keprihatinan


Oleh : Akram Ikrami bin Taib Azamudden

1. Alhamdulillah, selesai Kempen Kesedaran Syria (Syria Awareness) selama 5 hari ini. Bermula Jumaat (3 Januari) hingga ke hari ini (7 Januari), kita dipenuhkan secara sederhana beberapa program bagi menimbulkan kecaknaan terhadap situasi semasa di Syria.

2. Dengan momentum kempen ini, diharapkan semua mahasiswa khususnya di KUIS dapat sentiasa memberikan sokongan buat warga Syria dengan istiqamah mendoakan mereka dan memberikan sumbangan, dana, barangan kepada mereka melalui NGO yang bertanggungjawab membantu penduduk Syria seperti Syria Care: Pertubuhan Penyayang Islam Membantu Syria.

3. Jutaan perhargaan kepada pihak Masjid Al-Azhar KUIS, kerana memberi kepercayaan kepada pihak ALAM selaku Biro Pemuda Masjid Al-Azhar KUIS khususnya untuk menggerakkan kempen Syria Awareness ini. Terima kasih kepada Dato' Nazir, Timbalan Nazir serta seluruh AJK dan kakitangan Masjid Al-Azhar KUIS.

4. Tidak dilupakan, terima kasih diucapkan kepada team, duta dan volunteers KEMPEN GAZA & SYRIA KUIS WE ARE TOGETHER WITH YOU di atas kerjasama yang cukup tinggi dalam bersama-sama menggerakkan kempen kesedaran ini. "Gema Mahasiswa Untukmu Syria" adalah sebuah program bersejarah kerana menjadi satu-satunya program yang berjaya menghidupkan kawasan padang BOT KUIS. Semoga usaha menghidupkan kawasan tersebut terus dijalankan dengan diisi perkara yang bermanfaat.


5. Tabik hormat dan se-infiniti terima kasih diberikan kepada pasukan Al-Azhar Bikers (ABS) yang sedia berkorban dan menjadi penggerak tabung kutipan dana yang telah menjalankan kutipan dana dari KUIS ke Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan dan ke Bandar Baru Bangi, Selangor. Pasukan motorsikal inilah yang menjadi tulang belakang bagi melaksanakan objektif program, iaitu mengumpul dana dan sumbangan untuk tabung Syria Care. Diharapkan agar ABS akan sentiasa bekerjasama membantu memudahkan perjalanan beberapa program pada masa akan datang.

6. Alhamdulillah, jumlah dana yang disumbangkan hasil kutipan selama 4 hari berkempen kepada Sheikh Muhammad Kurayyim Rajeh melalui Syria Care adalah sebanyak RM 20 Ribu. Allahu Akbar ! Satu pencapaian yang cukup bermakna. Semoga Allah memberikan ganjaran yang setimpal dengan apa yang kita usahakan.

7. Insha-Allah, rentetan dari Syria Awareness ini, Kelab Al-Azhar Members KUIS akan menubuhkan Al-Azhar Bikers, sebuah unit di bawah Lajnah Sukan dan Kesenian ALAM KUIS sebagai platform kepada mahasiswa bermotorsikal aktif dalam berpersatuan.

8. Semoga kita semua khususnya Mahasiswa KUIS terus istiqamah dalam perjuangan menegakkan Islam, seiring hasrat Dato' Rektor ke arah menjadikan KUIS tempat lahirnya Daie, Ulama dan Umara'.

"Inspirasi Mahasiswa Islam"

Nota : Penulis adalah Presiden Kelab Al-Azhar Members KUIS.

0 pandangan: