i Selamat Bermuktamar, Warga PMRAM! ~ Kelab Al-Azhar Members KUIS

Sunday 23 March 2014

Selamat Bermuktamar, Warga PMRAM!


1. Mewakili ahli Kelab Al-Azhar Members Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS), saya mengucapkan selamat bermuktamar kepada seluruh ahli Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) yang bakal mengadakan Muktamar Sanawi PMRAM kali ke-81 pada 24 Mac 2014.

2. Tahniah kami ucapkan kepada Ustaz Haniful Fuad Bin Hussin yang telah diamanahkan sebagai Presiden PMRAM bagi sesi 2014. Semoga dengan kepimpinan baharu, PMRAM terus memimpin mahasiswa Malaysia di Mesir di atas landasan al-Quran dan Sunnah, seterusnya menyebarkan dakwah Islamiyah di tanah air sejurus selepas menamatkan pengajian di sana. Firman Allah s.w.t, yang bermaksud :

"Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang buruk. Dan mereka yang bersifat demikian ialah golongan yang berjaya." [Ali Imran, 3: 104]

4. PMRAM yang telah ditubuhkan seawal tahun 1930 lagi telah terbukti membenihkan tokoh-tokoh pejuang agama Allah di bumi Malaysia. Peranan PMRAM semakin besar dalam realiti yang berlaku kini di bumi perlembahan Nil itu apabila Dr Mursi digulingkan oleh golongan musuh Allah SWT. Roh serta semangat perjuangan yang telah didepani sendiri oleh rakan-rakan PMRAM di sana pastinya akan terus meniupkan roh tarbawi buat kami di Malaysia.

3. ALAM KUIS yang bernaung juga dibawah Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (GAMIS) terus komited menyatakan sokongan kepada PMRAM, dan berharap agar hubungan antara kesatuan ini membawa ke jalan yang diredhai-Nya.Insya Allah.

"Inspirasi Mahasiswa Islam"

Akram Ikrami bin Taib Azamudden,
Presiden Kelab Al-Azhar Members KUIS 2014.

21 Jamadil Awal 1435/
23 April 2014.

0 pandangan: