i Hiburan Melampau: ALAM KUIS bersama TOLAK Konsert Liar ~ Kelab Al-Azhar Members KUIS

Wednesday 19 March 2014

Hiburan Melampau: ALAM KUIS bersama TOLAK Konsert Liar




1. Kelulusan penganjuran konsert liar yang bakal diadakan di Sepang Circuit jelas tidak membawa identiti Islam yang sebenar. Ini sememangnya tidak berada dalam landasan syariat yang ditetapkan Allah s.w.t. Pihak yang terlibat dalam penganjuran ini seakan-akan tidak mahu mengambil pengajaran atas apa yang sudah berlaku sebelum ini sehingga ia membawa keaiban buat Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

2. Justeru, Kelab Al-Azhar Members (ALAM) KUIS menggesa pihak kerajaan supaya membatalkan pesta liar ini agar tidak mengundang bala dan kemurkaan Allah. Ini bertepatan dalam firman Allah yang bermaksud:

"...Jangan kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam kebinasaan..." (Al-Baqarah, 2: 195).

3. Hakikatnya, Islam tidak menghalang hiburan, dengan syarat hendaklah berada di atas landasan syariat Allah bertepatan dengan al-Quran dan Sunnah. Maka, ikutilah apa yang diajarkan oleh Islam agar kita terselamat daripada azab Allah s.w.t.

4. ALAM KUIS menyeru kepada semua lapisan masyarakat khususnya golongan mahasiswa agar terus menyatakan bantahan terhadap pesta liar seperti ini.

" Ya Allah, jadikanlah generasi muda hari ini sebagai generasi yang berada di atas jalan-Mu dan berilah hidayah serta petunjuk-Mu"

LIKE Page : "Anak Muda Malaysia TOLAK Konsert Liar". [www.fb.com/TOLAKLifeInColor]

"Inspirasi Mahasiswa Islam"

LIKE | SHARE
Kelab Al-Azhar Members
http://alamkuis.blogspot.com/

0 pandangan: