i Demontrasi Aman Mahasiswa KUIS Mengutuk Kezaliman Zionis. ~ Kelab Al-Azhar Members KUIS

Saturday 17 January 2009

Demontrasi Aman Mahasiswa KUIS Mengutuk Kezaliman Zionis.

Pada 17 Januari 2009, iaitu hari jumaat, telah di adakan himpunan mahasiswa Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) yang diadakan di KUIS. Pada Jam 11 pagi mahasiswa KUIS mula berhimpun di dataran First Café iaitu kafe yang berhampiran dengan penempatan pelajar sebelum berarak ramai-ramai menuju ke masjid Al-Azhar KUIS yang diketuai oleh Timbalan Rektor Pembangunan Koprat KUIS iaitu Tuan Hj. Mat Shah.

Dalah himpunan ini di laung-laungkan kata-kata pembakar dan mengecam kezaliman tentera Zionis Israel oleh penganjur iaitu Kelab Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar (ALAM). Seterusnya disusuli dengan ucapan oleh wakil pelajar iaitu saudara Akmal selaku setiausaha ALAM dan wakil pensyarah yang juga merangkap timbalan dekan Akademi Islam (A.I) iaitu Ustaz Fairuz.

Pada jam 11.40pagi himpunan ini berarak ke datarn masjid sambil melaung kebesaran illahi dan anti Israel-Amerika sepanjang Dalam pejalanan oleh kira-kira 2000orang penuntut institusi ini.

Semasa didataran masjid mahasiswa mengelilingi dataran untuk mendengar ucapan-ucapan oleh Ustaz Izad merupakan salah seorang imam Masjid Al-Azhar , Presiden ALAM Saudara Fahmi, Saudara Nasrun Izad Yang Di Pertua Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM-KUIS), Tuan Hj. Mat Shah Selaku Timbalan Timbalan Rektor Pembangunan Koprat, Ustaz Farid Ravi Selaku Nazir Masjid Al-Azhar dan seterusnya penyempurnaan simbolik dengan membakar bendera Israel Tuan Hj. Mat Shah.

Demonstrasi Mahasiswa KUIS Mengecam Keganasan Israel ini berhenti seketika pada jam 12.40tgh untuk menunaikan solat Jumaat dan disambung selepas itu dengan ucapan-ucapan oleh wakil pelajar dan pensyarah sebelum bersurai pada jam 3.00petang.

--------------------













0 pandangan: