i Kepimpinan GAMIS 2014/15; Sokongan Padu Buat SIGMA Dari NISA' ALAM ~ Kelab Al-Azhar Members KUIS

Tuesday 11 February 2014

Kepimpinan GAMIS 2014/15; Sokongan Padu Buat SIGMA Dari NISA' ALAM

 

Oleh: Siti Sumaiyah bt Mohamed
(Pengerusi NISA Kelab Al-Azhar Members KUIS)

1. Muktamar GAMIS yang ke 23 telah pun berlalu, namun tenure kepimpinan yang baru kini mula berpencak di lapangan. Sekalung tahniah diucapkan dari NISA' Kelab Al- Azhar Members (ALAM) kepada barisan kepimpinan GAMIS sesi 2014/15 yang diterajui oleh saudara Abdul Malik bin Ab Razak.

2. NISA' ALAM turut merakamkan ucapan tahniah dan takziah kepada saudari Nurul Shifaah binti Abdullah di atas perlantikan sebagai Pengerusi Sinergi Gerakan Mahasiswi (SIGMA), sesi 2014/15. NISA' ALAM memberi kepercayaan penuh kepada saudari Nurul Shifaah serta barisan kepimpinan SIGMA dalam memimpin gerakan mahasiswi khususnya dan wanita amnya.

3. Dalam mendepani masalah dan kelesuan gerakan wanita mutakhir ini, NISA' ALAM menyokong penuh tiga aspek yang dibawa oleh SIGMA iaitu Keilmuan, Kebersamaan dan Keterampilan Diri. NISA' ALAM juga bersedia memberi dokongan idea dan tenaga yang padu dalam bersama-sama merealisasikan hasrat SIGMA untuk menerajui gerakan wanita dengan sentuhan semasa dan pembawakannya tersendiri tanpa mengabaikan prinsip kesesuaian Islam sepanjang masa.

4. Dengan harapan agar SIGMA mampu menjadi entiti yang responsif dan proaktif kepada isu-isu kemasyarakatan, NISA' ALAM berbesar hati menghulurkan tangan dalam bersama-sama menzahirkan fungsi dan peranan mahasiswi khususnya di dalam masyarakat. Semoga jaringan dan ikatan kukuh antara SIGMA dan NISA' ALAM mampu mencerminkan kekuatan mahasiswi Islam.

NISA' Kelab Al-Azhar Members KUIS
www.fb.com/NisaAlAzharMembersKUIS
LIKE | SHARE

0 pandangan: