i Tahniah Mahasiswa KUIS Johan Qari Melaka ~ Kelab Al-Azhar Members KUIS

Monday 18 February 2019

Tahniah Mahasiswa KUIS Johan Qari Melaka



[TAHNIAH MAHASISWA KUIS JOHAN QARI MELAKA]

1. Tahniah diucapkan kepada Mohd Khairi bin Maidin dan Siti Syahirah binti Isa yang telah diumumkan johan qari dan qariah pada Majlis Tilawah dan Menghafaz al-Quran Peringkat Negeri Melaka Tahun 1440H/ 2019M di Auditorium Masjid Al-Azim Melaka pada 17 Febuari 2019.

2. Mohd Khairi Maidin merupakan pelajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) Fakulti Pengajian Dan Peradaban Islam semester 2 dan juga salah seorang aktivis ALAM di bawah Lajnah Imarah Masjid.

 يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ

 Wahai umat manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kamu Al-Quran yang menjadi nasihat pengajaran dari Tuhan kamu, dan yang menjadi penawar bagi penyakit-penyakit batin yang ada di dalam dada kamu, dan juga menjadi hidayah petunjuk untuk keselamatan, serta membawa rahmat bagi orang-orang yang beriman. (Surat Yunus: 57)

3. Semoga dengan kejayaan ini menjadi pemangkin kepada anak remaja, muda mudi dan masyarakat seluruhnya mengambil berat kepentingan belajar, mengajar, memahami, menghayati, mencintai dan mengamalkan Al-Quran. Sesungguhnya beruntunglah umat Islam yang sentiasa belajar dan mengajar serta mengamalkan Al-Quran.

"MELANGKAH BERSAMA ISLAM"

LAJNAH PENERANGAN DAN MULTIMEDIA
KELAB AL-AZHAR MEMBERS

0 pandangan: